Čo sa nedá robiť? – rozvíjaj plynulosť myslenia

Vyberte si kartičky z krabičky a spoločne s dieťaťom uvažujte, vymýšľajte, čo sa nedá robiť… – v električke (stanovať, sadiť zemiaky, …) – s ihlou (jesť, naberať voda,…) – s cibuľou (kopať zem, hasiť smäd,…) – so snehuliakom (naháňať sa, opaľovať,…) – s lampášom (zvoniť, hrať futbal,…) – s fotoaparátom (kresliť, umývať riad,…), atď.

Daná úloha je zameraná na rozvoj slovnej tvorivosti.
Nie je rozhodujúca vhodnosť a využiteľnosť nápadov, ale ide skôr o uvoľnenie a plynulosť myslenia.

Množstvo a plynulosť myšlienok vyprodukovaných na nejaký podnet nazývame FLUENCIOU.

Podstata fluencie spočíva v tom, že vychádza z dohadu, že čím viac nápadov dokážeme vytvoriť, tým máme väčšiu pravdepodobnosť vymyslieť, vytvoriť niečo nové – nezvyčajné.