Čo, s čím súvisí?

Zo škatuľky si dieťa náhodne vytiahne jednu edukačnú kartičku a následne opíše, čo sa na nej nachádza. Úlohou dieťaťa s dospelým bude premýšľať a povedať, aké iné slová významovo súvisia s práve pomenovanou edukačnou kartičkou.

Príklad:
a) Edukačná kartička včela: med, úľ, žihadlo, leto, kvetina, peľ, včelár, včielka Maja, číslo 6, včelí plást atď.
b) Edukačná kartička traktor: traktorista, pole, žatva, les, veľké kolesá, ťažba dreva, lesné cesty, číslo 4, vidiek atď.
c) Edukačná kartička pavúk: pavučina, mucha, tmavý roh izby, pivnica, starodávny hrad, číslo 8, hmyz atď.
d) Edukačná kartička žirafa: škvrny, číslo 1, zoologická záhrada, Afrika, dlhý krk, rozprávka Madagaskar atď.

Daná edukačná úloha rozvíja logické myslenie, slovnú zásobu, pozornosť, pamäť, vyjadrovacie schopnosti a v neposlednom rade dochádza k precvičovaniu spolupráce dieťaťa s rodičom/pedagógom.