Čo je viac?

Pred dieťa vyložíme edukačné kartičky s číslami od 0 po 10. Dieťa nakreslí na papier ku každej edukačnej kartičke množinu s takým počtom prvkov, ktorá zodpovedá číslu uvedenému na edukačnej kartičke. Napríklad k číslu jedna nakreslí množinu s jednou hviezdičkou, k číslu dva nakreslí množinu s dvoma hviezdičkami, k číslu tri nakreslí množinu s troma hviezdičkami atď.
V prípade, že dieťa potrebuje pomôcť s určením počtu prvkov, môžeme mu ponúknuť básničky, ktoré sa nachádzajú na zadnej strane edukačných kartičiek + pomocné otázky k jednotlivým číslam:

  • k číslu 1: Koľko má žirafa krkov?
  • k číslu 2: Koľko má labuť krídel?
  • k číslu 3: Koľko má kyslička lístkov?
  • k číslu 4: Koľko má traktor kolies?
  • k číslu 5: Koľko má klokan prstov na ruke?
  • k číslu 6: Koľko má včela nôh?
  • k číslu 7: Koľko má lienka bodiek?
  • k číslu 8: Koľko má pavúk nôh?
  • k číslu 9: Koľko kolkov stojí na kolkovej dráhe?
  • k číslu 10: Koľko máš prstov na rukách?

Následne dáme dieťaťu úlohu: „Ukáž všetky množiny prvkov, ktoré majú viac prvkov ako množina, ktorá patrí k edukačnej kartičke s číslom 4 (traktor).“

Cieľom tejto edukačnej úlohy je precvičovanie počítania po jednom v obore čísel 0 – 10 a schopnosť utvárať/určovať množiny prvkov.