Prostredníctvom vizuálnej zhody dieťa podvedome vníma, učí sa jednotlivé tvary písmen a číslic z ilustrácií, ktoré pozoruje.
Vizuálna technika učenia
Pozrite sa na učenie TROCHA INAK a objavte potenciál multisenzorickej edukácie pomocou
VIZUÁLNEJ TECHNIKY UČENIA
Vizuálna technika učenia je inovatívna metóda vzdelávania, ktorá transformuje tradičný spôsob edukácie v primárnom a predprimárnom vzdelávaní. Pri používaní VIZUÁLNEJ TECHNIKY UČENIA dochádza počas vzdelávacieho procesu k simultánnemu prepájaniu viacerých zmyslov v dôsledku čoho sa eliminuje mechanické memorovanie počas výučby. VIZUÁLNA TECHNIKA UČENIA využíva princípy multisenzorického prístupu vo výučbe, kde sa počas vzdelávacieho procesu prepájajú viaceré zmysly – zrak, sluch, hmat… Tým sa výrazne zvyšuje zrozumiteľnosť a efektivita učenia. Metodiku používania Vizuálnej techniky učenia nájdete na našom oficiálnom YouTube kanáli TROCHA INAK.
VIZUÁLNA TECHNIKA UČENIA pozitívne ovplyvňuje:
- Fonematické a fonologické uvedomovanie: Deti sa pomocou Vizuálnej techniky učenia učia rozlišovať zvuky foném, tvary a pomenovanie grafém , čo je základ pre neskoršie úspešné zvládnutie čítania a písania.
- Sluchové vnímanie iným fyziologickým zmyslom ako je sluch: Vizuálna technika učenia využíva prirodzenú schopnosť mozgu kompenzovať sluchové oslabenie cez iné modality. Senzorická substitúcia prostredníctvom Vizuálnej techniky učenia predstavuje základnú kompenzačnú stratégiu pri výučbe detí s poruchou sluchu, čo deťom uľahčuje porozumenie a zapamätanie si grafém.
- Kvantitatívne vnímanie čísel: Prostredníctvom Vizuálnej techniky učenia nastáva prepájanie symbolu číslice s jej kvantitatívnym významom, čo je kľúčové pre pochopenie základov matematiky.
Vizuálna technika učenia je skvelým nástrojom, ktorý premieňa učenie na zážitok a pomáha deťom efektívne absorbovať nové informácie pomocou multisenzorického učenia. Pomôcky sú navrhnuté tak, aby systematicky rozvíjali logické myslenie, jazykové schopnosti a kreativitu prostredníctvom multisenzorického učenia – prepájajú zrak, sluch, hmat, emócie a rytmus do jedného celku.
Vizuálna technika učenia premieňa učenie na silný zážitok – deti si nielen lepšie zapamätajú, ale aj skutočne pochopia súvislosti. Každý prvok je vizuálne navrhnutý tak, aby podporoval fonematické uvedomovanie, analytické myslenie, predstavivosť a schopnosť rozmýšľať v obrazoch. Vďaka Vizuálnej technike učenia sa deti učia prirodzene, bez nátlaku – cez hru, emóciu a zmyslové prepojenia.
Autorkou Vizuálnej techniky učenia je Ing. Mária Zimová. Táto metóda predstavuje inovatívny prístup k osvojovaniu jazyka u detí, ktorý by zlepšoval fonematické a fonologické schopnosti detí až o neuveriteľných 25% – 30% (t. j. znižuje chybovosť) už po troch mesiacoch aplikácie edukačných pomôcok TROCHA INAK vo vyučovacom procese.
Vizuálna technika učenia je určená pre:






Vizuálna technika učenia sa osvedčila aj pri:






Výhody VIZUÁLNEJ TECHNIKY UČENIA

Vizuálna zhoda a vizualizácia
Vizuálna zhoda preberaného učiva je nevyhnutná k tomu, aby sa vedomosti do mysle dieťaťa dostali aj prostredníctvom zraku. Vďaka vizuálnej zhode si dieťa môže preberané učivo vizualizovať. Vizuálna predstavivosť je veľmi silná a účinná pomôcka pri výučbe. Poznatok nadobudnutý pomocou vizualizácie je lepšie zapamätateľnejší. Dochádza k efektu hlbšieho spracovania a lepšieho pochopenia novej informácie. Pri používaní vizuálnej techniky učenia sú deti motivovanejšie a s nadšením prijímajú nové poznatky. Výučbu si neuvedomujú a prebieha bez nátlaku. Ide o zážitkové a intuitívne učenie, pričom sa iniciuje prirodzený potenciál dieťaťa a jeho kognitívna kapacita.

Spájanie zmyslov počas výučby
Naše edukačné produkty aktivujú vzájomné prepájanie zmyslov počas výučby. Čím viac zmyslov dieťa zapojí do výučby, tým je výučba efektívnejšia a dochádza k pochopeniu jednotlivých súvislostí preberaného učiva, pričom učivo sa lepšie ukladá do pamäte a získaný poznatok je trvácnejší. Sám Jan Amos Komenský zvykol hovoriť: „Treba ustavične spájať sluch so zrakom, jazyk s rukou, to jest to, čo majú vedieť. Má sa nielen rozprávať, aby to vnímali sluchom, ale aj kresliť, aby sa im to dostalo do mysle prostredníctvom zraku.“

Zážitkový a intuitívny spôsob učenia
Je známe, že vlastný zážitok je neprenosný! Vizuálna technika učenia vyvoláva v dieťati zážitok, ktorý stimuluje jeho zvedavosť a vyvoláva v ňom intuitívny záujem po informáciách. Poznatok nadobudnutý zážitkovou formou nevyvoláva v dieťati pocit, že sa niečo musí naučiť. Zážitok rozvíja zmyslové vnímanie dieťaťa a jeho mentálne schopnosti. Taktiež v ňom uspokojuje túžbu po činnosti, učí sa myslieť, upevňuje svoju vôľu a trpezlivosť. Osobný zážitok nadobudnutú pomocou vizuálnej techniky učenia predstavuje pre dieťa vysokú kvalitu a trvácnosť nadobudnutých vedomostí.
Objavte Vizuálnu techniku učenia pomocou edukačných pomôcok TROCHA INAK
Rozvíjajte detské schopnosti hravou formou. Naše pomôcky TROCHA INAK kombinujú učenie a zábavu - aby sa učenie stalo pre deti zážitkom.
Didaktický účinok Vizuálnej techniky učenia je založený na multisenzorickom prístupe a podvedomej percepcii vizuálnej asociácie, vďaka čomu dochádza k postupnému, no systematickému ukotveniu tvaru grafémy a zvuku fonémy, resp. tvaru číslice a jej prislúchajúcej kvantitatívnej hodnoty. Učenie prebieha prirodzene, bez vedomého tlaku na výkon. Podvedomá percepcia vyvolaná Vizuálnou technikou učenia zabezpečuje vnímanie, ktoré prebieha mimo vedomej pozornosti dieťaťa - dieťa si neuvedomuje, že sa niečo učí, ale jeho mozog si to aj tak zapamätá.
