Vizuálna technika učenia

Vizuálna technika učenia je v procese výučby veľmi efektívna, pretože myslenie detí v predškolskom a v mladšom školskom veku je veľmi silno spojené s vizuálnymi predstavami.
Pri používaní vizuálnej techniky učenia dieťa nevníma učivo iba sluchom, ale do procesu výučby je simultánne zapájaný aj zrak.
Spájanie zraku so sluchom vedie k hlbšiemu spracovaniu a lepšiemu pochopeniu jednotlivých súvislostí preberaného učiva.

Pozrite sa na učenie TROCHA INAK a objavte potenciál
 vizuálnej techniky učenia 

Vizuálna technika učenia je inovatívna metóda vzdelávania, ktorá mení elementárny spôsob edukácie v primárnom a predprimárnom vzdelávaní.
Pri používaní vizuálnej techniky učenia dochádza počas vzdelávacieho procesu k simultánnemu prepájaniu viacerých zmyslov v dôsledku čoho sa eliminuje mechanické memorovanie počas výučby. 

Vizuálna technika učenia sa ukazuje ako významný prvok, ktorý pozitívne ovplyvňuje:
-fonematické a fonologické uvedomovanie
-sluchové vnímanie iným fyziologickým zmyslom ako je sluch
-schopnosť dieťaťa rozlišovať kvantitatívne hodnoty čísel
 .

Prostredníctvom vizuálnej zhody dieťa podvedome vníma, učí sa jednotlivé tvary písmen a číslic z ilustrácií, ktoré pozoruje.

Efektívnosť vizuálnej techniky učenia nastáva v momente, keď dieťa sústredí svoju pozornosť na ilustrácie s vizuálnou zhodou.

Vizuálna zhoda preberaného učiva je nevyhnutná k tomu, aby sa vedomosti do mysle dieťaťa dostali aj prostredníctvom zraku.

Vďaka vizuálnej zhode si dieťa môže preberané učivo vizualizovať.

Poznatok nadobudnutý pomocou vizuálnej zhody je ľahšie zapamätateľnejší a trvácnejší.

Vizuálna technika učenia je určená pre:

základné školy
materské školy
špeciálne školy
logopedické ambulancie
centrá psychologického poradenstva
centrá pedagogického poradenstva

Vizuálna technika učenia sa osvedčila aj pri:

poruchách aktivity a pozornosti
poruchách autistického spektra
poruchách reči po mozgovej príhode
poruchách sluchu
špecifických poruchách učenia
výučbe slovenčiny pre cudzincov

Výhody  VIZUÁLNEJ TECHNIKY UČENIA

Vizuálna zhoda a vizualizácia

Vizuálna zhoda preberaného učiva je nevyhnutná k tomu, aby sa vedomosti do mysle dieťaťa dostali aj prostredníctvom zraku. Vďaka vizuálnej zhode si dieťa môže preberané učivo vizualizovať. Vizuálna predstavivosť je veľmi silná a účinná pomôcka pri výučbe. Poznatok nadobudnutý pomocou vizualizácie je lepšie zapamätateľnejší. Dochádza k efektu hlbšieho spracovania a lepšieho pochopenia novej informácie. Pri používaní vizuálnej techniky učenia sú deti motivovanejšie a s nadšením prijímajú nové poznatky. Výučbu si neuvedomujú a prebieha bez nátlaku. Ide o zážitkové a intuitívne učenie, pričom sa iniciuje prirodzený potenciál dieťaťa a jeho kognitívna kapacita.

Spájanie zmyslov počas výučby

Naše edukačné produkty aktivujú vzájomné prepájanie zmyslov počas výučby. Čím viac zmyslov dieťa zapojí do výučby, tým je výučba efektívnejšia a dochádza k pochopeniu jednotlivých súvislostí preberaného učiva, pričom učivo sa lepšie ukladá do pamäte a získaný poznatok je trvácnejší. Sám Jan Amos Komenský zvykol hovoriť: „Treba ustavične spájať sluch so zrakom, jazyk s rukou, to jest to, čo majú vedieť. Má sa nielen rozprávať, aby to vnímali sluchom, ale aj kresliť, aby sa im to dostalo do mysle prostredníctvom zraku.“

Zážitkový a intuitívny spôsob učenia

Je známe, že vlastný zážitok je neprenosný! Vizuálna technika učenia vyvoláva v dieťati zážitok, ktorý stimuluje jeho zvedavosť  a vyvoláva v ňom intuitívny záujem po informáciách. Poznatok nadobudnutý zážitkovou formou nevyvoláva v dieťati pocit, že sa niečo musí naučiť. Zážitok rozvíja zmyslové vnímanie dieťaťa a jeho mentálne schopnosti. Taktiež v ňom uspokojuje túžbu po činnosti, učí sa myslieť, upevňuje svoju vôľu a trpezlivosť. Osobný zážitok nadobudnutú pomocou vizuálnej techniky učenia predstavuje pre dieťa vysokú kvalitu a trvácnosť nadobudnutých vedomostí.