Utvor dvojice

Pred dieťa položíme dve ľubovoľné edukačné kartičky, napríklad s číslom štyri a s číslom šesť. Dieťa nakreslí na papier ku každej edukačnej kartičke množinu s takým počtom prvkov, ktorá zodpovedá číslu uvedenému na edukačnej kartičke. Napríklad k číslu štyri nakreslí množinu so štyrmi kruhmi a k číslu šesť nakreslí množinu so šiestimi hviezdičkami.
V prípade, že dieťa potrebuje pomôcť s určením počtu prvkov, môžeme mu ponúknuť básničky, ktoré sa nachádzajú na zadnej strane edukačných kartičiek + pomocné otázky k jednotlivým číslam:

  • k číslu 1: Koľko má žirafa krkov?
  • k číslu 2: Koľko má labuť krídel?
  • k číslu 3: Koľko má kyslička lístkov?
  • k číslu 4: Koľko má traktor kolies?
  • k číslu 5: Koľko má klokan prstov na ruke?
  • k číslu 6: Koľko má včela nôh?
  • k číslu 7: Koľko má lienka bodiek?
  • k číslu 8: Koľko má pavúk nôh?
  • k číslu 9: Koľko kolkov stojí na kolkovej dráhe?
  • k číslu 10: Koľko máš prstov na rukách?

Dieťa následne tvorením dvojíc (spája čiarou kruh – hviezdička) zisťuje, či dané dve množiny (kruhov a hviezdičiek) majú rovnaký počet prvkov alebo či jedna z nich má viac, prípadne menej prvkov.
Svoje zistenie zapíše príslušným znakom rovnosti alebo nerovnosti (=, >, <), t. j. 4 < 6.

Táto edukačná úloha je zameraná na určovanie množstva prvkov v množine tvorením dvojíc prvkov a spoznávaním pojmov väčší ako (>), menší ako (<).