Pred dieťa položíme edukačnú kartičku, ktorá bude prikrytá výkresom tak, aby dieťa nevedelo, o aké číslo ide. Úlohou dieťaťa je uhádnuť, ktoré z čísel od 0 do 10 je na edukačnej kartičke. Spočiatku dáme dieťaťu dva-tri pokusy a môže priamo hádať. Dospelý odpovedá iba slovami áno alebo nie.
Napríklad: Dieťa: „Je to číslo tri?“ Dospelý: „Nie.“ Dieťa: „Je to číslo päť?“ Dospelý: „Nie.“
Pritom je vhodné si na papier napísať číselný rad od 0 do 10 a zaznamenávať už neuhádnuté tipy (napr. 3, 5).
Následne je úlohou dospelého viesť dieťa k tomu, aby pri hádaní využilo aj vzťahy väčší a menší medzi číslami.
Napríklad: Na karte je číslo šesť. Dieťa háda: „Je číslo na kartičke menšie ako štyri?“ Dospelý odpovie: „Nie.“ Pritom spoločne s dieťaťom na papieri prečiarknu čísla 1, 2, 3.
Cieľom tejto edukačnej úlohy je oboznamovanie sa s pojmami väčší ako (>), menší ako (<) a orientácia v rade čísel 0 – 10.